Λόγος Παράταιρος

«Παράταιρος ο λόγος ο δυνατός/ μέσα σε μια πολιτεία που σωπαίνει» (Γ. Ρίτσος)

«Αριστεία»: η κορυφή της ταξικής εκπαίδευσης!…

mathites-kinitopoisisi

Στο ελληνικό σχολείο είναι αδιαμφισβήτητη η ταξική εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικές ανισότητες ως επακόλουθό της.

Έπεσαν πολλοί να φάνε το Μπαλτά γιατί μίλησε για την κατάργηση των «προτύπων σχολείων» στα οποία, λέει, φοιτούν οι «άριστοι» και πρότεινε φοίτηση μαθητών στα ονομαζόμενα «πειραματικά σχολεία» μετά από κλήρωση και όχι με εξετάσεις.

Η κατάργηση των εξετάσεων και η φοίτηση μετά από κλήρωση έχει τεράστια σημασία, γιατί έτσι δίνεται η δυνατότητα φοίτησης ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος (απ’ όλες τις κοινωνικές τάξεις) μαθητών. Ώστε και το παραγόμενο πειραματικό εκπαιδευτικό έργο, το οποίο θα διαχέεται στα σχολεία ανά την επικράτεια, να είναι αντιπροσωπευτικό και να λαμβάνει υπόψη του τις μεγάλες εκπαιδευτικές ανισότητες στην ελληνική εκπαίδευση.

Αρκετοί δημοσιογράφοι και οι (αναμενόμενοι) δημοσιολόγοι ξιφουλκούν υπέρ της «αριστείας», που απειλείται, λέει, από την κατάργηση των εξετάσεων στα πειραματικά σχολεία, και νομίζουν πως υπερασπίζονται έτσι έναν παμπάλαιο θεσμό, ιερή παράδοση τάχα του έθνους. Και είναι προφανές πως οι περισσότεροι αγνοούν την τεράστια διαφορά ανάμεσα στα (ελάχιστα) πρότυπα σχολεία και τα (περισσότερα) πειραματικά σχολεία, που μόλις «προχτές» η Άννα Διαμαντοπούλου τα ένωσε άκριτα σε ένα, «πρότυπα πειραματικά», και μόλις «χτες» ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος καθιέρωσε τις εισαγωγικές εξετάσεις, με όλα τα επακόλουθα, π.χ. φροντιστήρια από την Ε΄ και την ΣΤ΄ δημοτικού, βαθμοθηρία, σκληρός ανταγωνισμός και ματαιοδοξία μαθητών και γονέων τους!

Το πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι βαθιά δομικό, απαιτούνται εκ βάθρων αλλαγές, και δεν μας χρειάζεται η «αριστεία» των «νεοφιλελέδων» που δεν τους καίγεται καρφί για την ταξικότητα της εκπαίδευσης και τις μεγάλες εκπαιδευτικές ανισότητες, άλλωστε γιατί να τους νοιάζει για τη μεγάλη «πλέμπα», αφού τα δικά τους βλαστάρια φοιτούν στα ιδιωτικά σχολεία των βορείων προαστίων της Αθήνας ή σε ιδιωτικά κολλέγια, όπως το αμερικάνικο!

Κλαίγονται για την κατάργηση της «αριστείας» και δε νοιάζονται ουδόλως για τους εκατοντάδες χιλιάδες μειονεκτούντες (κοινωνικά, πολιτισμικά, μορφωτικό επίπεδο γονέων κλπ.) μαθητές!

*Το παράδειγμα της Φιλανδίας:

Η Φιλανδία έχει πανθομολογούμενα του καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα κι όμως δεν υπάρχει «αριστεία»…

«Στη Φιλανδία, λοιπόν, με τις καλύτερες μαθητικές επιδόσεις σε έρευνες του PISA (διεθνές πρόγραμμα για την παρακολούθηση των γνώσεων των μαθητών) και του ΟΟΣΑ (πρώτη στην Ευρώπη, από τις πρώτες στον κόσμο, μαζί π.χ. με τη Νότια Κορέα!), δεν έχουν ιδιωτικά σχολεία, δεν έχουν ειδικά σχολεία (στην ίδια τάξη όλα τα παιδιά, μαζί και παιδιά με ειδικές ανάγκες και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες), δεν έχουν βαθμολογία ως τις τελευταίες τάξεις, δεν ξέρουν τη λέξη «φροντιστήριο», έχουν τις λιγότερες ώρες διδασκαλίας και καθόλου μελέτη στο σπίτι, ενώ εδώ οι γονείς θέλουν, απαιτούν, βαθμούς και εξετάσεις, αυστηρούς βαθμούς και συνεχείς εξετάσεις και εν τέλει «αριστείες»!»

Advertisements

Single Post Navigation

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: