Λόγος Παράταιρος

«Παράταιρος ο λόγος ο δυνατός/ μέσα σε μια πολιτεία που σωπαίνει» (Γ. Ρίτσος)

Ο «Κεμάλ», του Νίκου Γκάτσου και η φασιστική ηλιθιότητα!…

Υπηρέτησα 35 ολόκληρα χρόνια τη δημόσια εκπαίδευση και δεν περίμενα ότι θα φτάσουμε στο σημείο η φασιστική ηλιθιότητα να «φωλιάσει» στα σχολεία!… Νέο περιστατικό φασιστικής συμπεριφοράς και ηλιθιότητας από γονιό και διευθύντρια σχολείου (!!!) κατά συναδέλφισσας δασκάλας που την κατηγόρησαν για ισλαμική προπαγάνδα, γιατί θέλησε να διδάξει στους μαθητές της το ποίημα «Κεμάλ» του Νίκου Γκάτσου που μελοποίησε υπέροχα ο Μάνος Χατζιδάκις!… Τι να πεις, σηκώνεις τα χέρια ψηλά! Η βλακεία είναι ανίκητη, μόνο που αρχίζει να γίνεται επικίνδυνη!

Αναδημοσιεύω εδώ το σχετικό άρθρο του Γ. Αναδρανιστάκη από τη σημερινή (30-5-’13) ΑΥΓΗ:

“Η βλακεία και ο φασισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, συχνά δεν μπορείς να ξεχωρίσεις που αρχίζει το ένα και που τελειώνει το άλλο, σαν τη θάλασσα και τον ουρανό που αγκαλιάζονται στο βάθος του ορίζοντα. Βλακεία και φασισμός, σαν τον γονιό που πήγε στο σχολείο, για να καταγγείλει τη δασκάλα ότι κάνει ισλαμική προπαγάνδα, μέσω του «Κεμάλ» του Χατζιδάκι και του Γκάτσου. Σαν τη διευθύντρια του σχολείου, που αντί να πετάξει έξω το γονιό, επέπληξε τη δασκάλα, επειδή δίδασκε στα παιδιά τον «Κεμάλ».
Παλαιότερα ίσως γελούσαμε με το γεγονός, ίσως το διηγούμασταν στις παρέες ως ένδειξη της περιρρέουσας γραφικότητας. Σήμερα που οι εποχές είναι σκοτεινές και εγκυμονούσες, τα γέλια παγώνουν στο στόμα. Τίποτε δεν πρέπει να πέφτει κάτω, εξ όνυχος τον λέοντα, αν και εδώ δεν πρόκειται για όνυχα, πρόκειται για ολόκληρο το πόδι. Διαβάστε την καταγγελία που έκανε μια δασκάλα στο εκπαιδευτικό σάιτ alfavita.gr και φρίξτε: «Γονιός ήρθε στο σχολείο να διαμαρτυρηθεί στη διευθύντρια, επειδή δίδαξα στα παιδιά (Ε΄ δημοτικού) τον Κεμάλ του Χατζιδάκι στο μάθημα της μουσικής κατηγορώντας με για ισλαμική προπαγάνδα. Αντίδραση διευθύντριας; Μπήκε στην τάξη και μάζεψε από τα παιδιά τις φωτοτυπίες που είχα μοιράσει. Έπειτα με κάλεσε στο γραφείο της και αφού δήλωσε απογοητευμένη από τη δουλειά μου, μου ανέλυσε για ποιους λόγους στο δημοτικό μόνο μας μέλημα οφείλει να είναι να μαθαίνουμε στα παιδιά να αγαπούν την πατρίδα και να τονώνουμε το εθνικό τους φρόνημα».
Από πού να αρχίσεις και που να τελειώσεις. Πήγε ο πατέρας να διαμαρτυρηθεί για την ισλαμική προπαγάνδα του «Κεμάλ», νομίζοντας ότι πρόκειται για τον Κεμάλ Ατατούρκ. Τον Κεμάλ που διέλυσε τον Τουρκικό ισλαμισμό, για να εγκαθιδρύσει το κοσμικό κράτος. Άσε που ο Γκάτσος δεν αναφέρεται καν στον Ατατούρκ, αλλά στον Κεμάλ, το νεαρό πρίγκιπα της Ανατολής, που ήθελε να αλλάξει τον κόσμο, ανατρέποντας το καθεστώς. Για λάθος λόγους μπουκάρατε στο σχολείο, φιλόστοργε πατέρα. Η δασκάλα δεν δίδασκε στο βλαστάρι σας τον ισλαμισμό, δίδασκε την επανάσταση.

Και καλά ο πατέρας, μπορεί να είχε φάει κατακέφαλα κάποια από τις πέτρες που του πετάει καθημερινά η τηλεόραση. Η διευθύντρια, η διορισμένη από το κράτος, η εκπρόσωπος του κράτους στο σχολείο; Αντί να πετάξει έξω τον εισβολέα, αντί να υπερασπιστεί την υφισταμένη της, αντί να υπερασπιστεί την πολιτιστική κληρονομιά, στην οποία ανήκει αναμφισβήτητα ο «Κεμάλ», μπήκε στην τάξη και μάζεψε τις φωτοτυπίες, για να μην μολυνθούν τα ελληνόπαιδα από τον ισλαμισμό.

Πριν από 80 χρόνια και είκοσι ημέρες, στις 10 Μαίου του 1933, ναζιστές φοιτητές έκαψαν στην Μπάμπελ Πλατς του Βερολίνου βιβλία εχθρικά προς την Γερμανία και το λαό της. Βιβλία του Μαν, του Τσβάιχ, του Ρεμάρκ, του Φρόιντ, τους τετρακόσιους έφτασαν οι συγγραφείς που έπεσαν στην πυρά. Θα μπορούσαμε να βρούμε κι εμείς μια πλατεία, την Ομόνοια ίσως, και να κάψουμε τραγούδια που προωθούν τον Ισλαμισμό: Την Γιουλμπαχάρ, την Σεράχ, την Ζεχρά, το Ένα τραγούδι απ΄τ΄ Αλγέρι, το Κάιρο, Ναύπλιο, Χαρτούμ, τον Γουίλι τον Μαύρο Θερμαστή από το Τζιμπουτί, το Μεσ΄ του Βοσπόρου τα στενά, το Η μάνα η Τούρκα και η Μάνα η Γκρέκα, το Αραπίνες λάγνες ερωτιάρες και εκατοντάδες άλλα.
Αν πάτε σήμερα στην Μπάμπελ Πλατς, θα δείτε άδεια ράφια βιβλιοθηκών και μια πλακέτα με τη ρήση του Heinrich Heine: «Εκεί που καίγονται βιβλία, στο τέλος θα καούν άνθρωποι». Μόνο που όταν τοποθετήθηκε η πλακέτα, οι άνθρωποι είχαν καεί ήδη. Διότι «πικρές οι βουλές του Αλλάχ και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων»”.

 

Advertisements

Single Post Navigation

2 thoughts on “Ο «Κεμάλ», του Νίκου Γκάτσου και η φασιστική ηλιθιότητα!…

  1. Κατακέφαλα τις πέτρες τις έχει φάει και η διευθύντρια. Το ότι κάποτε σπούδασε και πήρε πτυχίο δεν την καθιστά αυτομάτως και άνθρωπο του πνεύματος. Ποτέ μου δεν πίστεψα ότι οι σπουδές (η μόρφωση είναι άλλο πράγμα!) είναι ταυτόσημες και με την ποιότητα του εγκεφάλου. Σκοταδιστές, φασίστες και ηλίθιους θα συναντήσουμε σε όλη την κοινωνική διαστρωμάτωση, ανεξαρτήτως σπουδών, επαγγέλματος και θέσης.

    Η διευθύντρια θα έπρεπε να υπερασπιστεί τη δασκάλα, όχι από συναδελφική αλληλεγγύη, αλλά επειδή έπρεπε να εξηγήσει στον …θιγμένο αυτά ακριβώς που εξηγείς εσύ Γιάννη. Αλίμονο αν καταργήσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά εν ονόματι του φόβου που έχει διασπείρει στη κοινωνία η μειοψηφία των πιθηκοειδών. Αλίμονο αν κάψουμε βιβλία επειδή μια χούφτα βλαμένοι δεν καταλαβαίνουν τι διαβάζουν. Αλίμονο αν ξαναγυρίσουμε στις εποχές που η χούντα λογόκρινε βιβλία, ταινίες, άρθρα, ποιήματα.

    Ο «θιγμένος» ίσως να μη θίχτηκε από τα κατηχητικά του μίσους που διοργανώνει η συμμορία με τα μαύρα. Πολύ φοβάμαι πως δεν ενοχλήθηκε και η κυρία διευθύντρια που μας έδωσε το δικαίωμα από τη συμπεριφορά της να τη θεωρούμε του ιδίου φυράματος.

    Θα διαφωνήσω με τον κ. Αναδρανιστάκη στην αναφορά του ότι «Η βλακεία και ο φασισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, συχνά δεν μπορείς να ξεχωρίσεις που αρχίζει το ένα και που τελειώνει το άλλο, σαν τη θάλασσα και τον ουρανό που αγκαλιάζονται στο βάθος του ορίζοντα…»
    Η θάλασσα και ο ουρανός παραπέμπουν στο μεγαλείο της φύσης.
    Η βλακεία και ο φασισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένα όπως τα απόβλητα στον υπόνομο που έχουν γίνει ένα σώμα και δεν ξεχωρίζονται.

    • Γεια σου, Πέτρο, καλό μήνα…
      Γνωρίζω καλά πόσοι και πόσοι αδαείς, «αγράμματοι», διευθυντές υπάρχουν στα σχολεία… Μια απ’ αυτούς είναι και η συγκεκριμένη διευθύντρια… Η «αγραμματοσύνη» τους μπορεί να οδηγήσει σε τέτοιες τραγελαφικές καταστάσεις!… Υπάρχει όντως πρόβλημα με την αξιολόγηση και την επιλογή διευθυντών σχολείων… Ο διευθυντής δεν πρέπει να αρκείται στα στενά διοικητικά του καθήκοντα, πρέπει να ‘χει ευρύτητα γνώσεων, ανοιχτό μυαλό και πολιτισμική κουλτούρα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: